Wednesday, June 18, 2008

Abi, Kakak dan Sibotak



Gambar-gambar ini sengaja aku uploadkan kalau-kalau Uminya kat Pulau Pangkor tu rindu nak tengok anak-anaklah....anak-anak Umi memang pandai bergaya...ke mana tumpah kuah kalau tidak ke nasi....


















Tuesday, June 17, 2008

INI DIA YANG KAU RINDUKAN


Inilah dia gambar terbaru Ruknuddin Razin Raziq bin Razak atau nama asalnya yang aku cadangkan tetapi ramai tak setuju Mahmood Ahmadinejad Rantisi bin Razak...Untuk tatapan Makteh, Mak Da dan Mak Su...Tokki ngan Tok Wan tak sempat tengok lagi...kalau ada rezeki Insyaallahlah...semoga Allah merestuinya. Amin.

Thursday, June 12, 2008

RADIX FRIED CHICKEN ( RFC )

Malam tadi bersamaan 11 Jun 2008 lebih kurang jam 10.30 malam, buat kali keduanya aku singgah RADIX FRIED CHICKEN ( RFC ) kat Sungai Petani(masuk kut tol SPU). Secara peribadi sebagai ahli baru setahun jagung dalam HPA aku amat berbangga dengan pencapaian ini. So kepada ahli-ahli HPA kat Politeknik TSS(Politeknik Perlis-nama lama dia)...bolehlah berkunjung ke sana dan zahirkan sokongan anda kepada produk halal. Kepada sahabat-sahabat seperjuangan, mboh kita ke sana. Lihatlah sendiri sambutannya serta rasailah sendiri nikmat dan kelazatannya. Yang pasti jiwa nurani anda akan tersentuh jika anda ahli HPA yang sejati.
Berilah peluang kepada RFC untuk melanggah jauh ke hadapan. Tapi ingat kesempurnaan tidak akan tercapai dalam tempoh yang singkat. RFC perlukan cadangan anda, bukan kritikan yang merosakkan....takbir6x...Hidup HPA kerana Allah dan Ummah seluruhnya.

p/s. Buat Abe DE...puas ke makan RFC....harap-harap puaslah, walaupun aku tahu tak sepuas makan kerang mentah.hehehe..aku dah lama tak makan kerang mentah...hampir dah lupa rasa dia macam mana.hehehe

Lembu Oh Lembu...

Lembu Oh Lembu ....awat hang duk main atas Lebuh Raya....kan dah kena langgar ngan aku. Tapi hang tak rugi apa-apa. Aku jugak yang pokai. Apapun terima kasih Tuhan kerana Innova (versi kecik) aku cedera ringan jer. Aku pulok sakit pinggang sketlah. Aku rasa ini sebab berkat baca doa sebelum memandu. Cuma aku nak ingatkan kepada tuan-tuan lembu.....kalau nak bela lembu tu, bela betul2lah...kalau aku report sia-sia jer lembu-lembu yang berkeliaran tu masuk penjara. Jangan gelaklah...kat luar negara dah ada binatang masuk penjara tau. Sekali lagi syukur pada Allah kerana aku dan Abe De selamat. Syukur Tuhan.

Ingatlah : Hidup ini banyak kemungkinan dan kemungkinan ada di mana-mana.

Wednesday, June 11, 2008

Arbain Bujang Kembali

Hari ni 11 Jun 2008..bermakna esok aku kembali bujang sehingga 26 Jun 2008. Bukan apa, bini nombor wahid aku kena pi kursus induksilah pulok kat Pulau Pangkor(wawawawawa). Anak-anak pulok kena hanto umoh Opah ngan Tok dia kat Taiping lepas pejabat petang ni. Ini yang buat aku sedih pagi-pagi ni....berpisah ngan anak mak mertua aku boleh gagah lagi(hehehe)....tang berpisah ngan anak-anak buat aku tak keruan ni. Aku bukan tak nak jaga, tapi aku kena pi Sarawak pulok(p/s-jangan pandai2 nak pesan kek lapis pulok(aku ngeri naik bot kecik melintasi sungai untuk beli kek lapis Sarawak yang best tu).
Bukan apa, cuma aku tak syok bila orang kata, buat anak je pandai, jaga anak tak pandai.hehehe...apapun thanks buat mak dan bapa mertuaku kerana memahami dan banyak membantu..dulu dan kini....buat isteriku...jaga diri masa kursus...rinduilah suamimu yang tak seberapa ini selalu....wawawawawa...buat abe De...semoga kau tabah dalam kejauhan ini...takbir3x

Tuesday, June 10, 2008

Oh Pulau Jerjak


Gambo ni kat Pulau Jerjak...aku(tengah) Mede(bertopi) dan Taiko( paling belakang ..hehehe...masa ni kursus kat sanalah....kalau cik-cik yang bagi kursus kat kami....kami masih seperti dulu...tak pernah berubah...hehehe...

Aku dan Seseorang


Inilah aku dan seseorang....hansom tak seseorang sebelah aku tu...aku punya tak yah cakaplah tau dah....hehehe...maafkan aku sahabat...hehehe

Buah Hati Permata Dunia

Inilah gambo permata hidup aku...Nur Syuhada Najihah dan Ruknuddin Razin Raziq.Byk orang komen nama hero aku panjang sangat...biarlah...nasib baik aku tak bagi nama Mahmood Ahmadinejad Rantisi....hehehe... byk orang kata hero aku hansom macam Abinya....aku hanya redha dengan ketentuan Ilahi....hehehe....

Bendera oh Bendera...Sampai Bilakah Akan Begitu

Bendera oh Bendera...esok aku sambung lain....tak sampai hati nak tulis...bia aku cool sket....hehehe

Aku sorang jutawan

Dah 2 hari aku duk tebeng(loghat ganu)-(untuk pembaca blog aku menambah vocab(dengan izin-hehehe)...akhirnya abis jugok aku baca buku Azizi Haji Ali...Pelita Jutawan...mungkinkah suatu hari nanti aku akan jadi salah seorang dari mereka....kira best jugoklah...buku La Tahzan bila nak abis ni....cuma aku tertarik nak abiskan buku Jangan Putus Asa, kalau tak silap karangan Hamdan Lutfi.....mula2 teruja jugok....ingatkan kawab aku...rupanya kawan aku Hamdan lain rupanya....p/s mintak ketua Unit kaunseling sent mai tajuk buku Azizi Haji Ali yang aku baca tadi tu buleh ko....masuk sket loghat padang luas..hehehe...jange maroh gok...sajo nok merapu sket....

Blajo buat blog

Hari ni , Selasa 10 Jun 2008, suasana bilik ini agak dingin..kat luar pun dingin gak.hujanlah.lening asal petang je hujan...(tapi malam tak hujan pulok) tapi tak hujan pun banjir jugok kat umoh aku...hehehe..saja perangat sain2......sian sahabat kito weh....betullah kata orang, kita selalunya akan lebih menghargai setelah kita kehilangannya.....komen sket abe De..
Share/Bookmark