Tuesday, August 25, 2009

Memang Itu Fitrah Manusia

Sempena Ramadhan kali ini, ada juga aku menerima beberapa sms ucapan sempena menyambut Ramadhan. Seingat aku, kalau dulu, bila sambut hari raya barulah melambaknya ucapan hari raya diterima. Selalunya aku cuma baca dan balas dengan perkataan yang paling mudah dan ringkas. Ok, tq. Bukan bermaksud aku tidak menghargai semua ucapan itu, cuma aku kadang tu tidak larat untuk mengarang ayat-ayat serta pantun-pantun yang berbunga-bunga bahasanya dalam bentuk sms. Itu sahaja.
SMS sempena menyambut Ramadhan kali ini yang aku terima ;
Adik Na-"Jika hati sejernih air,jgn biar ia keruh, jika hati seputih awan,jgn biar ia mendung. Jika hati seindah bulan, hiasi dia dgn Iman" Selamat Menyambut Bulan Ramadhan al Mubarak dan Selamat Berpuasa. Semoga Ramadhan kali ini akan menjadi Ramadhan yg terbaik dlm hidupmu. Insyaallah.
Lias Muda-Ramadhan al Mubarak penawar bagi sepi, pelindung bagi mati. Kekuatan bg matahari...Sinar y menyuluh diri..hadirnya dirindui. Kedatangannya kini pasti..Salam Ramadhan -Drp Alias, Zue & anak2.
Fyfy- Sujud Dahi Mencecah Bumi, Tanda Syukur Kebesaran Ilahi, Ramadhan Al Mubarak Datang Lagi, Bersamalah Kita Menambah Iman DiHati.
Mat Embong- SLMT MENYAMBUT RAMADHAN ALMUBARAK 1430, selamat berpuasa smg sntiasa d lindungi Allah drp kami sekeluarga.
Razak Nordin berpesan ; Memang itu fitrahnya manusia. Pastinya kepada ketuhanan, keakhiratan, kerohanian.
Semua isi kandungan disalin bulat-bulat dari sms asal untuk mengekalkan keasliannya. Wording saja yang mungkin berubah.

No comments: