Sunday, April 18, 2010

Bersediakah Anda Menghadapi Hari Tua.


Bersediakah anda menghadapi hari tua jika ditakdir panjang umurnya?

Persoalan ini pernah sekali saya "tampalkan di dinding" facebook saya. Saya sengaja meletakkan di situ dalam bentuk persoalan dengan harapan adalah respon-respon yang diberikan untuk perkongsian pandangan jika ada.

Berikut adalah respon yang telah diberikan oleh rakan-rakan. Mungkin ada yang releven dan ada yang tidak berapa releven dengan persoalan asal ;

Mungkin hari ini kita adalah lelaki perkasa, macho, hebat dan segala macam kehebatan-kehebatan kemudaan sebelum datangnya hari tua yang pasti itu, sebelum kita di bawa ke "sana" jua.

Seperti ini.
 

Atau ini.

Atau begini ;

Dan apabila sampai masanya. Bersedia atau tidak, ia pasti datang dan singgah jua.
Maksud saya mungkin seperti gambar-gambar di bawah ini ;  
Mampukah kita menjadi sehebat wanita tua ini?

Masih berkesempatankah kita bermesra dengan cucu-cucu dari anak-anak yang pernah kita tatang bagaikan minyak yang penuh itu. Berlimpah kasih dan sayang. 

Masih adakah kesempatan untuk kita berpimpin tangan tandanya kita saling menyayangi dan memerlukan dengan orang-orang yang kita sayang dalam menyelusuri penghujung perjalanan itu.

Atau tongkat inilah teman setia baru kita sementara menunggu untuk ke sana. Itu pun kalau panjang umurnya.

Razak Nordin berpesan ; Pohon izin kepada semua "pemilik-pemilik" asal gambar yang disalinkan di sini. Semuanya untuk tujuan kebaikan semata. 

No comments:

Share/Bookmark