Sunday, May 16, 2010

Perasmian Pusat Islam Luqman Al Hakim, Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin


Sebagai Pengerusi Pusat Islam Sesi Januari 2010, saya ingin mengucapkan ucapan sekalung penghargaan dan terima kasih kepada semua AJK Pusat Islam yang membantu bagi menjayakan Majlis Perasmian Pusat Islam Luqman Al-Hakim Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin, Arau Perlis yang telah disempurnakan oleh Duli Yang Teramat Mulia Raja Muda Perlis, TUANKU SYED FAIZUDDIN PUTRA IBNI TUANKU SYED SIRAJUDDIN JAMALULLAIL pada 14 Mei 2010.

Terima kasih kepada Pengetua Kamsis yang banyak berkorban walaupun kurang sihatnya. Kesakitan fizikal yang banyak diselindungkan di sebalik amanah dan tanggungjawab. Hanya jauhari yang tahu manikamnya.

Terima kasih kepada semua yang dicatatkan namanya dan yang tidak sempat dicatatkan nama di pokok-kayu.blogspot.com. Yang sempat dirakamkan gambar-gambarnya serta yang tidak sempat dirakamkan gambar-gambarnya.

Yang sempat dirakam..lepas tu bateri "kong". Makanya banyaklah yang terlepas rakam.
Para pelajar yang membantu menyiangkan daging pada malam Jumaat. Terima kasih buat semuanya. Bertahan hingga jam 1 pagi. Pensyarahnya adalah seorang dua. Mungkin maklumat tidak sampai.......
Cabaran Pengimarahannya.
Rasmi pun sudah.
"Perabis" duit pun sudah.

Tugas berikutnya yang masih menanti tentunya lebih berat iaitu pengimarahannya. Tiada gunanya Pusat Islam yang tersergam indah itu dan banyaknya duit yang telah dilaburkan untuk memperindahkan fizikalnya sedangkan pengisian rohaninya kosong dan hambar.

Razak Nordin berpesan ; Cabaran untuk semua Muslim Mukmin yang masih ada Iman walau hanya sebesar zarrah cuma. Berganding bahu, bukannya meleraikan ikatan serta simpulan.

2 comments:

INTANKUTERPILIH said...

nama anak saya Luqman Hakim juga...

Ibnnordin said...

Kebetulan yang baik...mudah-mudahan dia menjadi seperti luqman al hakim hendaknya

Share/Bookmark