Sunday, May 16, 2010

Untukmu Para Muallimin Wal Muallimat

Dikesempatan ini, saya ingin mengambil peluang untuk mengucapkan Selamat Hari Guru kepada :

1. Semua guru yang pernah mengajar dan mendidik saya semasa bersekolah di Sekolah Kebangsaan Bukit Jejulong, Marang, Terengganu, juga semasa persekolahan menengah saya di SHAMS, Batu Buruk, Kuala Terengganu.

Terima kasih atas segala jasa dan pengorbanan kalian. Maaf kerana saya tidak mampu untuk menyenaraikannya seorang demi seorang walaupun sebahagian besar nama-nama guru kalian masih terpahat di hati ini.

2. Isteri saya yang penuh tabah menukar opsyen menjadi Guru Pendidikan Khas. Tiada hari tanpa cerita tentang "kemeriahan" menjadi Guru Pendidikan Khas dan juga "kemeriahan" di pendidikan khas itu sendiri. Manis, masam, kelat, pahit, tawar, maung, masam. Semuanya ada dan terangkum menjadi pelbagai cerita.

3. Abang dan adik saya yang juga merupakan seorang guru.

4. Semua kawan-kawan yang sedang menjadi guru dengan penuh kesabaran dan ketabahan. Tiada "glamour", hanya kesabaran dan ketabahan yang banyak dalam mendidik serta menghadapi pelbagai karenah pelajar-pelajar zaman moden dan penuh kecanggihan ini. Meraikan zaman mereka yang perlukan bukan sedikit kebijaksaan dan penuh hikmah.

Razak Nordin berpesan ; Untuk anda semua, terimalah ucapan :-

SELAMAT HARI GURU. 

No comments: