Friday, July 2, 2010

Makna Julai Pada Saya.

Barangkali salah satu sebab istimewanya bulan Julai setiap tahun @ 4 Julai  pada diri ini adalah kerana ini.  

4 Julai setiap tahun merupakan ulang tahun kelahiran saya ke dunia ini. Dan tahun ini, bermakna umur saya telah bertambah menjadi angka 38.

Banyak ketika dan masa lalu yang telah dilalui dan ditinggalkan. Soalnya, tertunaikah amanah sebagai hamba dan khalifah di atas muka bumi sepanjang perjalanan telah dilalui dan ditinggalkan itu. Umur yang berbaki tersimpan di sisi Allah s.w.t. Tentunya Allah s.w.t yang lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambanya.  

Mudah-mudahan.
Biarlah rahmat Ilahi sentiasa memayungi perjalanan masa hadapan yang "belum tentu" itu. Manusia hanya mampu membuat persepsi dan perkiraan dengan segala keterbatasan kemampuan akal yang ada, tetapi Allah s.w.t membuat perkiraan yang maha tepat. Tiada persepsi-persepsi lagi.

Supaya perjalanan ini sentiasa di landasan sebenar. Bukan tergelincir kerana kealpaan dan kesilapan.

1. Syukur kepada Allah s.w.t yang telah mentakdirkan saya dilahirkan ke dunia ini sebagai hamba dan khalifah Allah s.w.t di atas agama fitrah ini.
2. Terima kasih kepada semua insan-insan yang pernah memberikan "sumbangan" sehingga saya menjadi seperti hari ini. Dulu, kini dan sekarang. Tanpa perlu saya menyebutkan nama-nama mereka satu persatu. 

Istimewa atau tidak.
Penting atau tidak. 
Biarlah hati saya memberikan hak-hak mereka.

Hadiah paling istimewa tentunya doa-doa dari semua insan yang dikenali dan mengenali, semoga masa-masa hadapan yang akan dilalui sentiasa dengan rahmat Ilahi.

Razak Nordin berpesan ; Terima kasih buat semuanya.

Dari saya ;

No comments: