Monday, January 31, 2011

Nak Cerita Apa Ye?







Pagi ni, nak citer apa ye?

Kepala rasa macam berat je ni, entahlah apa yang sedang menghempuknya, tapi rasa macam nak cerita juga.

Mana tau, boleh redakan ringankan kepala yang berat tu.

Omega 3 dah makan, madu lebah dah telan, kopi radix dah minum, susu nestiva dah minum, pelawas dah telan, ener g dah telan, tuju angin pun dah telan.

Minggu ni ambik cuti tiga hari, Isnin, Selasa dan Rabu, tambah cuti CNY Khamis dan Jumaat. Jadi 5 hari semua cutinya.

Bukan pasal kurang sihat, itu dah biasa sangat, pasal nak balik hantar bini nak bersalin anak, bukan bersalin kulit.

Tengahari jap lagi nak balik Kamunting, terpaksa hantar bini balik kampung untuk bersalin anak ketiga kami. Moga semuanya selamat.

Oh lupa, pagi tadi lepas subuh pi beli nasi lemak depan kedai Shahrom B, sedap. Yang hairannya macam mana makcik tu boleh tahu bini aku ngandung. Siap dia tanya, isteri dah bersalin ke? Terkejut aku dibuatnya.

Aku jawab : Hari nilah nak balik kampung, bersalin kat sana. 

Anak-anak tak bangun lagi, bini duk tengok movie, aku duk ngadap laptop, huhuhu.

Kelmarin.

Tak g mana2 pun. Duk umah jer. Tak tau nak p mana. Layan anak-anak, layan internet. Bini pun layan juga, tapi takleh citer lebih2.

Tengahari makan nasi lauk ikang panggang cicoh budu kampung. Sedap. Sekali hadap habis semua anak-anak ikan tu. Ikan termenung borik, bini beli bukan aku beli.

Petang nak main takraw pun tak boleh, ramai pemain cuti dan balik kampung, dahlah pemainnya cukup-cukup jer. Duduklah aku terperuk di rumah menunggu maghrib. Perkara yang jarang-jarang berlaku.

Dalam kebanyakan masa, jiwa banyak gelisah daripada sakinah.

Kadang-kadang aku pun tak faham, bukan ada kaitan sangat pun ngan hidup aku.

Mungkin banyak angin dalam badan, fikir macam-macam, entahlah.

Pasal tu merapu-merapu.

Sebuah cerita tanpa tajuk.

Tiba-tiba sakit perut, bye dulu yer, nanti aku sambung lagi.

Kali ni Razak Nordin tak nak pesan apa-apa.

Mood : Kisah benda yang tak perlu, sehingga ganggu jiwa dan perasaan, jadah apakah semua itu?

No comments:

Share/Bookmark