Sunday, February 12, 2012

Saya Kebingungan!







Setakat ini.

Saya tidak pernah berputus asa.

Saya tidak pernah berhenti berdoa.

Saya tidak pernah berhenti mencuba.

Saya tidak pernah berhenti berusaha.

Saya tidak pernah berhenti mencari jawapannya.

Cumanya.

Saya sedikit kebingungan. Kalau boleh dikatakan begitu.

Bukan bingung kenapa doa saya masih belum dikabulkan Allah.

Bukan bingung kenapa ubat yang ditelan tidak memberikan kesan.

Bukan bingung kenapa usaha saya masih belum berhasil.

Dan bukan juga, bingung kerana sebab-sebab yang lain.

Yang saya bingungkan ialah apakah sebab sebenarnya setiap saat lelap mata saya  akan diganggu mimpi-mimpi yang memenatkan mental dan fizikal. Sudah beberapa tahun lamanya. Siang dan malamnya juga.

Yang saya bingungkan ialah apakah sebab sebenarnya 'kepala otak' saya sentiasa 'berfikir 24 jam' sehari. 'Berfikir-fikir' yang banyak yang merosakkan jiwa positif saya.

Ketika saya tidak mahu 'berfikir' pun, 'kepala otak' ini terus juga 'berfikir'. Dan banyaknya adalah yang bukan-bukan.

Akhirnya yang menerima kesannya adalah mental dan fizikal saya.

Sehingga segalanya kembali normal, dengan izin Tuhan.

Saya memohon maaf kepada yang turut menerima tempiasnya.

Terutama buat isteri dan anak-anak, orang-orang yang paling dekat dalam hidup saya setiap hari.

Tidak lupa kepada adik beradik serta rakan-rakan. 

Berat bukan sekadar pada memandang, tapi berat lagi pada memikulnya. Itulah yang sedang saya rasanya.

Namun sebagai hambaNya. Rahmat Allah sentiasa diharapkan. Semoga Allah memberikan saya kekuatan untuk melalui perjalanan seterusnya. Kepada Allah jualah saya pasrahkan untuk mengurus dan menyusun apa yang terbaik untuk saya seterusnya.

HambaNya yang amat lemah ini.

No comments: