Monday, November 29, 2010

Menjelang 6 Disember 2010

Insyaallah.

Secara 'rasmi'nya, proses pengajaran dan pembelajaran bagi Sesi Pengajian Disember 2010 akan bermula 6 Disember 2010. Bermakna kuliah akan bermula secara rasminya bermula tarikh tersebut.

Dan hari ini, alhamdulillah, para pelajar baru telah pun mendaftar untuk sama-sama menjadi warga Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin. Insyaallah, akan disusuli dengan pendaftaran pelajar-pelajar lama pada 5 Disember 2010.

Dan ketika ini jugalah saya diuji dengan tahap kesihatan saya agak merosot kalau pun tidaklah seteruk dulu-dulu. Sudah berlarutan hampir seminggu. Sakit-sakit badan dan 'rasa yang tak tau ke rasa'. Sungguh tidak selesa dan tidak bermaya serta segala macam rasa lagi tetapi susah untuk digambarkan dengan tulisan dan kata-kata. Hanya sesiapa yang pernah mengalami dan merasai akan memahaminya mungkin.

Mudah-mudahan, dengan selang masa yang masih berbaki ini, saya diberikan kesihatan yang baik dan kekuatan baru oleh Allah SWT untuk meneruskan langkah-langkah yang seterusnya.

Kesihatan mental dan juga kekuatan fizikal.

Sama ada yang ternampak oleh mata kasar atau yang tersembunyi di sebalik senyuman dan gelak tawa.
Sama ada yang diketahui atau yang belum diketahui.
Sama ada yang terang atau tersembunyi di sebalik jasad yang tidak mampu berbicara tetapi hanya mampu merasa.   

Mudah-mudahan begitulah hendaknya.

Semua ini bukan rungutan dan putus asa, terapi minda pengubat jiwa. Merungkai kekusutan dengan berbicara. Dengan khauf dan raja' kepada yang Maha Esa.

Insyaallah.

Allah yang Maha Berkuasa juga sedang 'membaca'nya. Mudah-mudahan pertolonganNya akan sentiasa tiba jua.

Razak Nordin berpesan ; Sesungguhnya saya benar-benar mengharapkan dariNya.

No comments:

Share/Bookmark