Thursday, February 3, 2011

Salam Dari Kamunting

Aku masih di Kamunting. Cuaca di Kamunting agak panas petang ini.  Mungkin sama panas dengan hatiku ketika ini.  Kenapalah broadband celcom slow benar di kawasan Taman Lela ni. Nak upload gambar sekeping pun tak dapat. Tak nak guna, itu saja yang ada. Maka banyaklah sabar yang dituntut. Titik.

Tapi apakan daya, aku terpaksa juga di sini menunggu ketikanya isteriku melahirkan anak ketiga kami, insyallah.

Doktor pakar kata 3 Feb 2011. Tarikh jangka asalnya 8 Feb 2011. Maknanya bila-bila masa lah tu kot. Tak kiralah mana satu yang betul. Yang penting semua selamat dan baik-baik belaka. Doaku untuk isteri dan baby yang bakal lahir dari Tuhan Maha Berkuasa.

Siang agak melemaskan, tapi malam menjadi penyelamat.

Yang agak bermakna di siang hari mungkin, sesudah subuh mesti pi jalan-jalan di Taman Tasik Kamunting, melegakan sendi-sendi dan minda yang tegang.

Seronoknya time malam, setiap malam ada kuliah kat surau taman ni. Orang sekarang kata, kira kena dengan jiwa akulah tu.  

Dan setiap malam, ada sahaja ilmu baru yang aku dapat, kira oklah tu. Sikit-sikit, lama-lama jadi banyaklah, insyaallah.

Mudah-mudahan aku terus tabah...berkorban untuk orang-orang yang disayangi...

Razak Nordin berpesan : Sejak aku menulis 'gaya baru' ni, bini aku kata, entri paling 'bengong'. Entahlah.

No comments: