Monday, June 22, 2009

Arbain Bujang Kembali

Hari ni 22/06/09 hingga 24/05/09-aku bujang sementara-3 hari je kot, tapi aku tak kisah...dah makan bekal banyok2 doh malam tadi (untuk bacaan 18 tahun ke atas je..huhuhu...) ...nelang-(bahasa ganung lagi-gagah atau kuat bahasa buku bukan bahasa baku ) bunyi tu.
Aku pun sebenarnya dah lulus ujian bab2 jaga anok ni. Bukan buat anak je pandai bro, jaga anak pun pandai maaa. Bukan kali je aku, kena jadi Abi mithali(bukan Abi yang menyesali).
Bukti :
1. Masa bini p lawatan sekolah ke Ipoh Perak-masa tu Si Razin baru pandai niarap baru
2. Masa bini p kursus kat Penang -4 hari 3 malam- lama tu-menderita zahir dan batinlah lama sangat macam ni...huhuhuhu
Cuma satu je yang aku tak tahan dan pilu rasanya hati ini-bila kejap2 Along tanya : Dialog ;
Along: Umi mana Abi?
Aku : Umi keja.
Along : (jawapan balas) lambatnya Umi balik.
Bila soklan yang serupa ditanya..jiwa ini mula tersentuh dan aku pun mengalirkan air mata walaupun tidak teresak2 bunyinya...wawawawawawa
Bukan Along yang bercucuran air mata. Bapaknya yang lebih2...wawawawa...aku ni nampok je muka garang...tapi jiwa romantis....huhuhuu
Kali ni pulok kena tinggal(ditinggalkan) dekat je lokasinya(UUM Sintok, Kedah) tapi jauh maknawinya pasal takleh balik walaupun dekat. Maklumlah bawak budok2 istimewa. Tak leh berpisah 24 jamlah istilah orang sekarang ni.
Rutin harian Abi bila Umi tiada selalunya :
1 . Sebelum tido, kemaskan beg sekolah Along dan adik(tahun depan jadi angahlah kot-kalau ada rezeki..huhuhuhu)
2. Bangun tido 5.30-mandi biasa2 je...bukan mandi yang di*****kan
3. Siapkan diri, solat subuh.
4. Siapkan susu Along dan Razin
5. Simpan barang2 berkenaan dalam In Nova aku
6. Mandi dan siapkan Along
7. Tukar Pampers(Drypers) Razin( tak yah mandi dia ni, nanti selsema orang tua2 pesan-basuh mana yang perlu(bahagian sulit dan muka) -pahtu tampal bedak wangi sket..
8. Hantar p PASTI
9. Kurang lebih 5.15 ambik dari PASTI
10. Kul 6 , pusing PTSS ngan RGV
11. 6.30 bawak p main takraw.(hanya untuk orang2 yang tabah lepas kawin je)
12. 7.30- siapkan anak2
13. Lepas Isyak bersedia untuk tidoooooooooooo
14. Pagi esok rutin tadi jugoklah...
Kurang lebihlah tu....
P/s...jangan lupa kepok lekor Batang Merbau RM 10-ditujukan kat Tuan Pengetua adn juga Abe De...nanti bayarlah ok...hehehe

3 comments:

adanz said...

nok omen gok ekr? hahahaha

sebaris ayat, hujan lebat semalaman tidak bisa menghilangkan kemarau sepanjang tahun.....

askRAIN said...

adanz.... dalam maksud tu hahahaha

hanya jauhari mengenal manikam...

bro ajak... sabar no...

Unknown said...

kompemation, banyak masa terluang nih seperti mana tazkirah pendek kawe ari Jumaat nuh..