Wednesday, July 4, 2012

Alhamdulillah, Genaplah 40 Tahun

Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah SWT dan selawat atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat-sahabatnya.

Itulah sebaik-baik ucapan yang patut diucapkan tanda syukur yang tidak terhingga kepada Allah SWT kerana sehingga ke saat ini, saya masih dipanjangkan umur oleh Allah SWT. Dengan rahmatNya jua.

Hari ini, genaplah 40 tahun umur saya.

Syukur atas segalanya nikmatNya, sepanjang perjalanan hidup ini. Nikmat yang jika dihitung, nescaya tidak mampu untuk sesiapapun untuk menghitungnya.

Mudah-mudahan masa lalu yang telah ditinggalkan penuh dengan catatan kebaikan keranaNya, dan segala cacat celanya diampunkan oleh Allah SWT jua.

Dan masa depan, saya serahkan kepada Allah SWT menentukan apa yang baik untuk saya. Apabila kamu berazam, maka bertawakallah kepada Allah.

Ya Allah, jangan Engkau serahkan walau sesaat pun kepada diriku untuk menguruskan hidupku, kerana aku tidak mampu untuk menguruskannya. Dan janganlah engkau serahkan kepada orang lain untuk menguruskannya, nescaya mereka akan mensia-siakannya.

Biarlah masa lalu, kini dan masa depan jika ditakdirkan masih ada, dilalui dengan rahmat Allah SWT yang berkekalan. Dan umur yang diberi pinjam itu, biarlah umur yang penuh keberkatan.

Ameen.

No comments: