Thursday, June 17, 2010

Kolukium Oh Kolukium

Siang tadi, di sebelah paginya saya sempat hadir ke kolukium pertama yang dianjurkan oleh Unit Penyelidikan dan Inovasi Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin (PTSS) yang telah diadakan di Dewan Selasih, Pauh Inn, PTSS.

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan tahniah kepada Unit Penyelidikan dan Inovasi serta jawatankuasanya kerana berjaya menganjurkan kolukium yang julung kali diadakan itu. Sudah tentu selepas ini akan menyusul kolukium-kolukium yang berikutnya.

Tahniah juga kepada semua pembentang yang berjaya membentangkan kajian-kajian serta dapatan-dapatan masing-masing siang tadi.

Tahniah sekali lagi.
Hebat.
Hebat.
Hebat.

Insyaallah, untuk kolukium yang akan datang, saya akan cuba pastikan bahawa salah seorang dari para pembentang itu adalah saya.

Saya cuba.

Sedikit "kekurangan"!!!

Kalaupun ada sedikit "kekurangannya" adalah jumlah hadirin dan hadhirat yang hadir untuk menadahkan telinga. Terlalu kurang jika dibandingkan dengan  jumlah kerusi yang disediakan dan juga keluasan dewan tersebut. Mungkin sesuatu boleh dilakukan oleh pihak penganjur untuk kolukium yang akan datang.

Pengalaman kali ini amat berharga untuk semua pihak yang terlibat dalam menjayakan kolukium yang akan datang.

Apa pun.
Tahniah untuk semua.
Pihak penganjur.
Para pembentang.
Serta para pendengar yang sudi hadir.

Razak Nordin berpesan ; Untuk kolukium kali pertama saya bagi tiga bintang untuk Unit Penyelidikan dan Inovasi Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin.

No comments: